Borta bra men hemma bäst...

Oj vad det ordspråket stämmer bra.

Well...

I'm back bitches!
Semestern i Finland var helt okej. Tack gode Gud för att den inte var längre.
På onsdagen, observera att vi nu kom till Jakobstad kl 01.00 på tisdagen, då började det kännas att man ville hem.

Tisdagen spenderade vi med en tripp in till Jakobstad. Dom hade nåt som hette Jakobs dagar och det är typ super speciellt. Dom har en massa band som spelar, en massa olika aktiviteter och sånt. Sen efter det åkte vi ut till stugan en bit utanför Jakobstad, där träffade vi Carinas föräldrar. Stugan ligger kanon fint precis intill en sjö, ja, dom hade en egen strand med brygga och en liten båt. Har tagit bilder så jag kastar in dom här eller i bilddagboken sen.
Fick köra hem därifrån sen. My God. Det var fasiken läskigt som sjutton. I Finland är dom tydligen helt galna på det där med högerregeln, i Sverige... Not so much.

Onsdagen var vi in en sväng igen till Jakobstad. Vet faktiskt inte vad vi gjorde där riktigt. Jo! Jag köpte vykort till mormor och farmor. Lovade mormor att skicka ett kort. Sen ut till stugan igen. Onsdagen var bajstrist. Sabine och jag höll på och kremera tror jag.

Torsdagen var betydligt bättre. Vi stack iväg till Kokkola eller Karleby som det heter på svenska. Där shoppades det. Den staden är lite större än Jakobstad och hade lite fler affärer. Carina var i alla fall generös. Sabine fick en hoddie som gick i blått, vitt och svart, och jag fick en vit lite större handväska, rymmer en hel massa skit så det är bra, sen fick även jag en hoddie. Basen är svart med grått och rosa mönster. Luvans insida är också rosa...
Sen åkte vi till stugan igen och fick lite mat. Det var så jäkla fint väder också. Sabine och jag satt ute på bryggan med uppvikta byxor och med fossingarna i vattnet och snacka skit. Det var super mysigt. Efter maten åkte vi tillbaka in till till stan för att lasta ur våra prylar och så att Sabine kunde hämta sin kamera.
Sedan stack vi ut till en badplats som hette Fäboda. Så jäkla mycke myror där ute!!!!

Fredagen spenderades på en buss från kl 12.40 till cirkus 20.00. Klockan 21.00 gick M/S Isabella från Åbo och syster och jag käkade en god middag. Köpte lite grejer i TaxFree men that's about it.

Och så har vi äntligen idag.

Båten kom till Stockholm 06.30 och bussen gick 06.55. I Södertälje stod farmor och plocka upp oss och vi var tillbaka i Vagnhärad kl 08.00.

Det var super skönt att få komma bort och byta miljö men det var ännu bättre att få komma hem.

Oj, det blev värsta inlägget, hade jag ju inte riktigt räknat med. Jaja...
Bilder kommer här eller i bilddagboken. Länkar om dom hamnar i BDB.

Smell ya later!
"Konan"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0