21 april 2010

Oj oj oj. Vilken helg det varit.

I torsdags fick jag ju öroninflammation, det sög. Men med hjälp av penicillinet försvann det onda vilket var oerhört skönt.

I fredags natt fick jag åka in akut till sjukan då jag hade sjukt ont i magen. Visste knappt vart jag skulle ta vägen.
Såg att Sara skrev om det i sin blogg så jag ska försöka förklara. Pappa och Carina drack vin till maten vilket resulterade att ingen av dom kunde köra in mig. Mamma har ju gjort en magsäcksoperation för ett tag sen vilket gör att när hon är vaken måste hon äta varannan timme. Det gjorde att hon inte kunde köra in mig då hon har svårt att mixa till sina små soppor med händerna. ;)
Och Elon, ja, han har inge körkort.
Att inte mamma följde med har med det och göra också.

Hade inte bästa Sara och Mattias kunnat köra in mig, hade jag fått köra själv. Vilket jag inte tror hade varit nå vidare bra.

Fick smärtstillande på akuten och GUD så skönt det var.

På lördagen gjorde dom en ultraljudsundersökning som inte visade något konstigt. Gallan var fin, levern såg inte konstig ut och inte heller bukspottskörteln.

MEN!

Jag hade en fin inflammation i bukspottskörteln ändå och för att behandla den satte dom mig på svält. Fick bara dropp hela helgen. På söndagen fick jag iofs börja drick lite, hela 0,5 liter.
Måndagmorgon då hade jag tröttnat på det hela då jag inte hade haft ont sen i fredagsnatt, tidig lördagsmorgon.
På ronden fick jag grönt ljus till att börja äta igen och dom berättade även att dom tror att det är min medicin mot leukemin som ställt till det.

Fick dessutom åka hem på måndagen när farmor och farfar kom för att hälsa på. Det en snabb visit för dom, typ 10 min.

Upplevelsen i helgen var inge vidare. Träffade på ett helt gäng otrevliga sjuksyrror och några få guldkorn.
Var ju inte direkt som dom mysiga syrrorna i Uppsala.

Imorgon torsdag ska jag tillbaka till jobbet på dagis. Ska bli så skönt. Var där igår en snabbis och lämnade en mössa jag virkat till Cecilia som hon ska ha med sig till USA.

Nåväl, nu ska jag nog ta och slänga i mig lite frukost innan jag hungrar ihjäl.

Take care!

Kommentarer
Postat av: Carin

Men gumman. Du har verkligen vart i farten.

Vad händer nu när det blivit bättre då, ska du på något återbesök eller går vardagen tillbaka till det normala?



Så mamsen har gjort en GBS, har det gått bra för henne?

Hoppas det är bra med dig.

kram

2010-04-21 @ 11:01:38
URL: http://tickamobster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0