Tisdag 15/12

Yay!!!

SNÖN ÄR HÄR!!!! Och det är med besked!

Underbart!

Var precis ut och skottade fram bilen och gången in till lägenheten. Ser att nu kom plogbilen till parkeringen så det känns bra. Var ju bara 15 cm snö mitt på parkeringen.

Tog med mig kameran ut när jag skotta så jag tog lite bilder.



Och så tog jag på bilen som var begravd också.



Snö är för härligt!
Synd att bejb inte är hemma, annars hade vi nog fått ge oss ut i backen och åkt lite pulka. Fy satan så skoj det är!

Ska alldeles strax hoppa in i duschen och sen sticka iväg till pappa för att käka middag. Tänkte väl ta med mig skyffeln till bejb sen så jag kan skotta fram hennes plätt framför dörren, om det nu behövs. Måste upp dit och kolla till katten och vara där och gosa lite med honom. Han tycker verkligen att det är pest att husse och matte är borta nu. Han är kelig till tusen nämligen. Får se om Prutten följer med upp idag också, kanske måste spela lite. Om hon nu inte är på tok för risig.

Maila min läkare idag och frågade om vaccineringen för svininfluensan. Mormor snacka nånting om att dom med nedsatt immunförsvar skulle ta två sprutor. Så ja, jag frågade honom just det och mycke riktigt, det kommer nog en kallelse för min andra vaccinering snart. Crap.

Imorgon blir det Nyköping, ska få medicin. Hoppas dom fått ordning på vägarna så att trafiken flyter på iaf. Ibland så kan man undra ifall folket här aldrig sett snö? Ifall dom inte fattar att man måste vara försiktig?
Jag åker hellre mycke tidigare och får sitta där och vänta än att tokstressa och köra som en galning för och komma fram i tid. Det är då det händer olyckor.

Pappa hjälpte mig och fixa nya vindrutetorkare på S40:n, dom som satt var så JÄVLA dålig. Dom här är begagnade med dom är hundra gånger bättre. Bejb och Mattias får fixa nya ordenliga sen när dom kommer hem, men dom här duger för den lilla bilturen mellan mig och bejbs lägenhet.

Nehä, nu måste jag kasta mig in i duschen så jag blir klar nån gång. Fy satan vad snö det kommer vara hos pappa. Fasiken, undra vart jag ska göra av bilen???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0