14 april 2010 - Att lägga in youtube-klipp i bloggen.

Här kommer lite hjälp om det är nån av mina vänner som undrar hur man gör.

Steg 1:



Välj den video du vill ha från Youtube. Tryck sedan på Bädda in (1).
Därefter kan man välja om man vill ha kant (2) på sina klipp, jag personligen väljer alltid det.
Kantens färg (3) väljer du därefter. Du kan även välja färg även fast du inte har kanten runt.
Sen väljer du storleken (4). Jag vet att min blogg inte tar större än 580x360 så jag väljer inte större än det.  
Kopiera sedan inbäddningskoden (5).

Nu går vi vidare till Steg 2:



Klicka på Ändra redigerare.
Då kommer det att se ut såhär.



Nu klistrar du in den kopierade inbäddningskoden efter sista tecknet.
Det ser ut såhär.



Tryck sedan igen på Ändra redigerare och du kommer tillbaka ut till hur det ser ut normalt. Du kommer nu också att ha en liten gul/orange/beige ruta som visar vart ditt YouTube-klipp ligger i inlägget.



Sen är det fritt fram till att lägga in text före eller efter klippet och sen Spara & publicera!
Hoppas att det var till någon hjälp i alla fall och inte allt för krångligt!



Favorit i repris!!!

Kommentarer
Postat av: Carin

du är ju en stjärna, precis vad jag behöver :D Men de där med att bädda in och allt. finns det på youtube eller är det på bloggssidan för det har jag inte hittat något om=/

2010-04-15 @ 10:00:00
Postat av: Carin

Tack gumman, nu har jag fått det att funka. Inte alls krångligt med din pedagogiska screenprint :P Här ska det läggas upp videor hejvilt haha...

Pöss

2010-04-15 @ 14:16:27
URL: http://tickamobster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0