Vad ska man säga...

Är tillbaka på sjukan, för tredje gången...
Magen tar stryk av cellgifterna skulle man lugnt kunna säga... Magen har krånglat efter alla tre kurer och det har varit olika saker alla gånger...


Första cellgiftskuren var mellan 17 - 25 april.
Den 24 april brakade magen ihop, gjorde så många undersökningar men dom hitta inte felet...
Hade konstant ont i en vecka...


Andra cellgiftskuren var mellan 22 - 31 maj.
30 maj blev jag utskriven och skulle få vara hemma i 4 veckor, gissa vem som var överlycklig?
Den 31:a åkte jag till Nyköping med pappa för att ta bort pumpen med cellgifter jag bar runt halsen. På kvällen sen började jag må dåligt och spydde massor, det fortsatte även på söndagen och vägrade ge sig.
På måndag 2 juni fick jag åka in till Nyköping och då blev jag inlagd där. Tisdag 3 juni flyttade dom mig till IVA då jag var i riktigt dåligt skick. Hade syrgas och var hög på Ketogan pga svåra magsmärtor som orsakades utav Clostridium-bakterien. Magen svullnade och tarmarna slutade fungera. Dom stod helt still... Hade dessutom blodförgiftning och en snabbsänka på 349...
Mitt i allt det här kunde jag dessutom inte gå, benen bar inte... Det var ett helvete att vara så beroende av personalen på sjukhuset.
Torsdagen den 5 juni fick jag äntligen komma tillbaka till Uppsala och den underbara personalen på 50C.
Där bytte dom snabbt ut Ketogan mot Morfin så då var jag hög på det istället...
Med andra ord så har jag varit riktigt dålig dom två första veckorna i Juni.
Vid midsommar fick jag komma hem på permisson, det var helt sjukt skönt! Var inte i så jätte bra skick men pappa, Sabine och Carina hjälpte mig massor och det ska dom ha stort tack för.

Tredje cellgiftskuren var mellan 24 - 27 juni.
Den var helt annorlunda mot hur dom två första var.
Jag vart både orolig och lättad på samma gång... Hade jag tur skulle magen klara sig och jag skulle inte alls bli lika dålig som gången innan eller så blir det ännu värre... 
Magen höll ihop och tisdagen den 1 juli fick jag åka hem igen, utskriven och allt... Yes! tänkte jag, nu behöver jag inte tillbaka förrän det är dags för benmärgsprovet...
Men så blev det inte... Var till Nyköping och tog blodprover på torsdagen, sen igen på lördagen och då hade mina värden gått i botten och jag var infektionskänslig igen. På lördagkvällen började magen krångla igen, den gjorde lite ont men det gick över, det fortsatte på söndagen... På måndagen var jag till Nyköping igen och tog prover, magen blev bara värre och värre... På tisdagen fick jag nog. Ringde Uppsala och fråga hur jag skulle göra, fick åka till akuten i Nyköping.
Pappa och jag satt där i 3 timmar innan det kom in en läkare till oss... Det sluta iaf med att jag fick åka ambulans upp till Akademiska igen. Hade så ont i magen när jag kom upp så det var dags för morfin igen.
På onsdagen fick jag göra en CT-röntgen av buken och då såg dom att 20-30 cm av tunntarmen var inflammerad, då fick man ju svar på varför man hade så himla ont iaf....

Idag är den den 14 juli och magen har lugnat sig... Behövde inge morfin i natt och det var skönt.
Några dagar till med antibiotika, sakta men säkert börja äta lite mat igen efter fastan och förhoppningsvis hemgång till helgen...

Det här är lite kort om vad som hänt dom senast månaderna i mitt liv...
Har dessutom unnat mig lite nya dyra prylar...
Köpte en kamera i början av maj, en Samsung L830 Röd... Så fin!


Sen har jag dessutom shoppat någe ännu dyrare runt midsommar...
En ny bärbar dator, och gissa om jag är nöjd... Så fin och funkar kanon...
Det är en Fujitsu Siemens PA-2548...


Kände mig tvungen att köpa en datorväska också så man kan frakta datorn säkert och jag hittade en som jag blev helt såld på, en brun och turkos... På riktigt så ropade den efter mig i butiken... *s*


Nej, man kanske skulle ta och ringa på klockan här och fråga efter en kombitång så jag kan pyssla lite med mina halsband som jag har...
 Lägger in lite bilder sen från min tid här...

******

"
Att veta att du är där - vare sig det är nära eller långt borta - betyder att jag aldrig är helt ensam."

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej gumman! Tänker på dig varje dag... Hoppas att du blir bättre snart. Vi måste talas vis snart ju. Massor me kramar / Sara

2008-07-19 @ 00:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0