I'm too weird to live but much too rare to die...

Nyss hemkommen från sjukan efter att ha spenderat två nätter där igen...

Fast, den här gången var det ju inge fel på mig eller hur man ska säga. Nu var det ju dags för benmärgsprovet och insättning utav port-a-cathen... Det var ju en upplevelse för sig... *skakar på huvudet*


Kom till Uppsala i tisdags strax innan kl 13. Fick mitt rum och farmor stod kvar en stund och pratade med mig.

Sen kom min SSK och skulle börja ta prover och så och då tyckte farmor att det var dags för henne att åka hem igen.

Hade fått tid för benmärgsprovet kl 13.30 och den här gången gick det verkligen undan.

Tror dom började 13.40 och var klara med allt 13.45... Brukar ta MINST 10 min...

Fick mitt underbara lugnade som jag fick förra gången jag tog benmärgsprov, men, den här gången funka det inte alls så där bra... Tappade minnet förra gången men nu kommer jag ihåg allt... =(


Sen igår var det dags för port-a-cathen kl 10. Dom körde ner mig till operation och där blev jag först liggandes i väntrummet till 10.45. Sen fck jag komma till operationsrummet och där väntade jag och sjuksköterskan säkert 1 timme på att läkaren skulle komma.... Sen tog det ungefär 2 timmar att få i den där saken. Var jobbigt som sjutton och dom pumpade mig full med lugnande och smärtstillande...
Var tillbaka på avdelningen kl 14.30. 15 minuter senare fick jag åka iväg till röntgen, dom behövde se att den satt som den skulle.
Dom lämnade kvar en nål i den också eftersom jag skulle få lite antibiotikadropp och så...



Det gula är nålen och sen har dom dragit slangen under huden upp till halsen och sen ner mot hjärtat i nån stor ven som finns där... Ska bli kul att se på tisdag hur den funkar och om det gör ont när dom sticker ner en nål i den där dosan.
På onsdag nästa vecka ska jag tillbaka till Uppsala, fast då bara på mottagningen. Ska få svaret på benmärgsprovet och då vet dom mer om hur min underhållsbehandling ska bli.

Nej, nu ska jag fortsätta måla naglarna så jag blir klar nån gång....

******

"So keep the fuck away from me and learn to trust the words I say..."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0