Måndag 6/8 -07

Gud vilken underbar dag!!!

Sista veckan på pappas semester kunde inte ha börjat bättre....
Det fanns bara 1 tanke i våra huvuden och havet skriker efter oss... SOM JAG HAR LÄNGTAT!!!!

Årets första dopp var ett sent första dopp, 1 augusti... Surt sa räven men det kan bero på denna sketna sommar som vi haft hittills... Men iaf, skönt var det...

Nu så var det iaf dags för den riktiga turen för i år, ut till vårat kära Fifång med viken, och stora stenen... Och den super långa grynnan som ligger precis utanför... Ååååh, mitt älskade Fifång....

       

Det är så himla mysigt på Fifång....

Sabine och jag badade flera gånger, det var runt 19 grader i vattnet, helt klart badbart...
Andra gången vi badade hade pappa, Carina och Anders varit i och badat med oss, men dom gick upp före oss... Medans jag och Sabine guppade vidare i vattnet upptäckte jag att vi hade en gäst på land!
En PADDA!!!! Och den var på väg mot mina saker! Tror vi aldrig varit så snabba upp på land, här skulle ju fotas och förevigas....

   

När klockan hunnit bli nästan 5 var det dags att åka hem, pappa tyckte att jag och Sabine skulle åka med våran farbror i hans båt då vi klagar på att pappas båt går så långsamt... Sagt och gjort, efter mycke om och men och "jag kommer att dö" från Sabine så bar det iväg... Jag, Anders och Sabine åkte först och pappa och Carina efter, i den något långsammare båten...
Anders har en rolig båt, som krånglar ganska så mycket, det är nå vajsing med bränsletillförselen som medför en spännande tur... Fast riktigt så spännande som det blev idag hade vi kanske inte räknat med...

Först så börjar motorn låta hel konstigt, Anders gick bak och kolla, såg ingenting, sen pröva vi och åka en bit till då hörde vi från Sabine "Öh, Anders... Ska det komma rök från motorn??" PANIK!!!!
Motorn hade blivit överhettad! Så där ja, tur att pappa kom efter oss... Bogsering för hela slanten...

       

Hela detta bogseringsäventyr tog 35 min... Det var olidligt varmt och det brände skönt i ansiktet... NOT!!

Det var nånting i motorn som hade gått sönder som resulterade i att det inte kom in vatten vilket i sin tur medförde en överhettad motor med ett stort rökmoln....

Kom hem till mig runt 19.00 och nu så ska jag lägga mig på soffan och vila efter den här äventyrliga dagen...

******

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0